Home / Mid-East / Syria / Details Emerge of Criminal Case Against Russia’s RBC Media

Details Emerge of Criminal Case Against Russia’s RBC Media

Independent Russian media association RosBusinessConsulting (RBC) has been indicted of defrauding shareholders of one million rubles ($15,400), a Kommersant journal reported Thursday.

The Russian Interior Ministry launched a rapist box in late Apr after claims from shareholder Alexander Panov that he was deprived of his batch following a media holding’s sale of a association in that he hold shares.

Panov and his business partner due a 25-percent share in “Byte-Telecom,” a association that was partial of a RBC holding until it was sole in 2014. Police estimated a purported repairs during one million rubles ($15,400), Kommersant reported, citing a police.

RBC ubiquitous executive Nikolai Molibog wrote Wednesday on Facebook that a sale of “Byte-Telecom” was in full correspondence with a law and that a association had reported annual multi-million ruble waste for several years before to a sale.

He also wrote that RBC Holding had sued Panov for defame final year. The justice ruled in a holding’s preference and systematic Panov to compensate compensation.

Police are now questioning a media holding’s tip government following Panov’s report, Russia’s RNS news group reported. Russia’s Prosecutor General is also questioning dual some-more cases of purported rascal by a RBC holding, Kommersant reported.

RBC is owned by ONEXIM Group, a private investment account belonging to Russian billionaire Mikhail Prokhorov. Russia’s Federal Security Service (FSB) raided a ONEXIM Group’s Moscow premises in mid-April on guess of taxation evasion. No rapist box was launched after a raid, Kommersant reported.

RBC launched Russia’s usually business radio network in 2003. It broadcasts around a time to over 90 million viewers in Russia, Europe, North Africa, a Middle East and Central Asia, according to a company’s website.

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/569193.html