Home / Mid-East / Syria / Former Editor of Russia’s RBC Says Political Pressure Behind Dismissals

Former Editor of Russia’s RBC Says Political Pressure Behind Dismissals

The former arch editor of a RBC media holding has pronounced that domestic vigour on a association resulted in a exclusion of tip staff members, a Meduza news website reported Thursday.

RBC’s work on a Panama Papers was like fluttering a “red rag” during a Kremlin, Yelizaveta Osetinskaya pronounced in an talk published by The Financial Times.

Reporters during a paper were told to “dig for information” following a Panama revelations, that leaked sum of thousands of offshore accounts, Osetinskaya said.

The information enclosed sum on Sergei Roldugin, a tighten crony of Russian President Vladimir Putin. The cellist owns a series of offshore companies with money flows of $2 billion.

RBC journal editor-in-chief Maxim Solyus was discharged from his position on May 13. Osetinskaya and arch editor of a RBC website Roman Badanin quiescent in protest, along with several other staff members.

Osetinskaya also discharged claims from Deputy Communications Minister Alexei Volin that a dismissals had taken place for mercantile reasons. Volin told reporters that a RBC editors had been “fired for idiocy,” as good as “incompetence and miss of professionalism.”

Their work had driven a media holding into debt to a sum of 1.5 billion rubles ($22.5 million) he said, a Interfax news group reported.

RBC ubiquitous executive Nikolai Molybog pronounced that a reporters left due to “disagreements on critical issues.”

The RBC media holding has allegedly drawn Kremlin exasperation on a series of occasions. The association published several articles on Russian President Vladimir Putin’s purported family members, as good as an essay on an oyster plantation subsequent to a Black Sea palace dubbed “Putin’s Palace,” Reuters reported.

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/569886.html

InterNations.org