Home / Mid-East / Syria / Panama Papers Link More Than 6,000 Russians to Offshore Companies

Panama Papers Link More Than 6,000 Russians to Offshore Companies

More than 6,000 Russian people and authorised entities possess or conduct offshore companies, according to information published online by a International Consortium of Investigative Journalists.

A tellurian group of inquisitive reporters on May 9 non-stop entrance to a full database of offshore entities, drawn from a progressing Offshore Leaks review and a supposed Panama Papers — a outrageous trickle of papers from Panamanian law organisation Mossack Fonseca.

The database contains information about 320,000 offshore companies around a universe and includes 11,516 offshore firms and 6,285 people connected with Russia.

These commentary make Russia one of a countries with a largest series of adults connected to offshore entities, a Vedomosti journal reported.

For comparison, there are 643 people and authorised entities in Ukraine that possess offshore companies. In Britain, their series is 5,676.The United States has 7,325 names on a offshore database.

The edition of a database comes a month after a International Consortium of Investigative Journalists expelled an review formed on some-more than 11.5 million leaked papers from Mossack Fonseca.

The largest ever trickle of offshore companies and a people behind them showed links to 12 stream and former universe leaders, their families and associates, as good as a series of businessmen and open figures.

Among a Russians mentioned in a review is a cellist and tighten crony of President Vladimir Putin, Sergei Roldugin, who allegedly owns a series of offshore companies with money flows of $2 billion.

However, while in some countries a announcement of a Panama Papers resulted in outrageous scandals, in Russia a trickle didn’t have any implications and captivated small attention.

A consult by a eccentric Levada pollster showed that some-more than 50 percent of Russians have never listened of a Panama Papers and their content, that can be partly attributed to a fact that a box perceived pale coverage in a state-owned media.

Meanwhile, a trickle evoked a shaken greeting from a Kremlin.

Prior to a recover of a investigation, Putin’s orator Dmitry Peskov warned that reporters were scheming an “information attack” on Putin pronounced a news was “paid for.”

Contact a author at a.bazenkova@imedia.ru. Follow a author on Twitter at @a_bazenkova.

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/568808.html

InterNations.org