Home / Mid-East / Syria / Russia Launches Criminal Case Against Independent RBC Media

Russia Launches Criminal Case Against Independent RBC Media

Russia’s Interior Ministry has launched a rapist box into purported rascal by a RosBusinessConsulting (RBC) media holding, a Kommersant journal reported on Wednesday.

The box was launched following claims that shareholders were deprived of their stock. Alexander Panov, a former stockholder of one of a media holding’s companies “Byte Telecom,” told military that he was deprived of batch from his 12.5 percent shares. He also claimed that another stockholder, Yaroslav Karetsky, had also been deprived of batch from his 12.5 percent shares.

Panov pronounced that Russia’s military will examine a RBC’s ubiquitous executive Nikolai Molybog, his emissary Yekaterina Kruglova, financial executive Igor Selivanov, emissary executive Alexander Kononenko, and emissary conduct of house of directors Derk Sauer — who also founded The Moscow Times — among others, according to RNS news agency.

RBC holding is owned by ONEXIM Group, a private investment account belonging to Russian billionaire Mikhail Prokhorov. In mid-April, Russia’s Federal Security Service (FSB) raided a ONEXIM Group’s premises in Moscow, a Dozhd radio channel reported. The channel also reported claims that Mikhail Prokhorov was underneath vigour to sell a media holding.

RBC is one of a many successful private media companies in Russia. The holding’s business news portal was determined in 1995 and had an assembly of 12.5 million users in 2014, according to a company’s website. RBC launched Russia’s usually business radio network in 2003, that broadcasts around a time to over 90 million viewers in Russia, Europe, North Africa, a Middle East and Central Asia. The channel’s monthly assembly in Russia stands during 18 million viewers.

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/569115.html

InterNations.org