Home / Russia / Three Top Managers Leave Russia’s RBC Media

Three Top Managers Leave Russia’s RBC Media

Russia’s eccentric media stage suffered a vital blow on Friday as a country’s biggest eccentric media holding, RosBusinessConsulting (RBC), mislaid several comparison managers. There are concerns that a reason behind a pierce is vigour from a authorities — and a self-censorship of a owner.

Three tip managers during a media holding quiescent on Friday. According to information performed by The Moscow Times, editor-in-chief of a RBC newspaper, Maxim Solus, was dismissed by Mikhail Prokhorov, a billionaire owners of a holding.

RBC’s arch editor Yelizaveta Osetinskaya and arch editor of rbc.ru Roman Badanin afterwards announced that they would resign.

RBC’s ubiquitous executive Nikolai Molybog was quoted in a press recover as saying, “We couldn’t come to an agreement in courtesy to certain critical questions and done a preference to separate.”

Molybog thanked a 3 managers for their grant to a company. The resignations are a latest in a array of events interpreted by many observers as vigour on RBC’s editorial policy.

It began with Russia’s Federal Security Service (FSB) raiding Prokhorov’s ONEXIM Group’s Moscow premises in mid-April on guess of taxation evasion.

A series of analysts told The Moscow Times off a record that a raids came as a outcome of a Kremlin’s exasperation with RBC’s extended coverage of a Panama Papers leak. RBC formerly reported on businessmen connected to President Vladimir Putin and on a career of his daughter.

This week, a rapist box was launched by Russia’s Interior Ministry opposite RBC on guess of purported fraud.

The plaintiff, former RBC shareholder Alexander Panov was quoted by Russian media as observant that military will examine RBC’s ubiquitous executive Nikolai Molybog, his emissary Yekaterina Kruglova, financial executive Igor Selivanov, emissary executive Alexander Kononenko, and other tip managers during a company.

Police estimated a purported repairs during one million rubles ($15,400), Kommersant reported, citing a police.

“Prokhorov’s nerves are frazzled,” a source during a holding told The Moscow Times on condition of anonymity. The source pronounced that a categorical reason behind Friday’s departures could have been RBC’s essay on May 11 about ongoing skeleton for a vast oyster plantation located subsequent to a building famous as “Vladimir Putin’s palace” — a 17,700-square-meter house in Russia’s Black Sea review of Gelendzhik.

The in-depth news mentioned that a house and a plantation are purebred to a same individual.

Mikhail Prokhorov bought 51 percent of a shares in RBC for $80 million in 2009 after a holding went into debt following a 2008 tellurian financial crisis.

Slon reported that 13 other RBC employees have also announced their resignations on Friday.

Contact a author at newsreporter@imedia.ru

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/569412.html

InterNations.org