Home / Ukraine / Germany Slams Russian Meddling in Alleged Rape Case

Germany Slams Russian Meddling in Alleged Rape Case

Germany has reacted angrily to Russian critique of a doing of an purported abduction and rape of a Russian-speaking lady by migrants in Berlin.

Russian state media in mid-January cited kin of a 13-year-old lady observant she had been abused by a organisation of Arab migrants during a 30-hour disappearance progressing this month. But German investigators contend they have found no justification of abduction or rape, and a Berlin counsel has pronounced a news was baked adult as propaganda to irritate secular tensions in Germany

In an involvement this week, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov indicted German authorities of perplexing to brush a box underneath a carpet out of domestic exactness and pronounced Moscow was now operative with a family’s lawyer. “The lady didn’t disappear voluntarily,” he said, Interfax reported.

That led to a pointy response from Berlin, where Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier on Wednesday warned opposite regulating a box “for domestic promotion and to meddle and irritate a already formidable contention over migrants in Germany.”

“I can usually suggest to Russian authorities that they demeanour during a formula of a investigation,” news organisation Deutsche Welle quoted him as saying.

The news of a ostensible abduction and rape was aired by Russia’s Channel One during a time when many in Germany were already on corner over migrants flooding into a country. Hundreds of women reported passionate assaults by a organisation of especially Arab and North African group in perfume on New Year’s Eve.

Some 6 million Russian speakers vital in Germany have entrance to Russian state television, according to Deutsche Welle, and hundreds of Russian speakers demonstrated final weekend opposite assault perpetrated by foreigners.

The news ties into a rolling thesis on Russian state radio that portrays a continent as riven with amicable dysfunction.

It has been compared to an barbarous Channel One dispatch from eastern Ukraine in 2014, that offering an watcher comment of a open crucifixion of a 3-year-old child by Ukrainian soldiers. The news was unprotected as a fraud. Channel One never apologized.

Article source: http://www.themoscowtimes.com/article/557237.html

InterNations.org